KUNSTRETREATSPAIN.reismee.nl

kunstzinnige reizen in spanje

Een andere reis is deze dan het algemene!! En dat mensen dat mooi vinden willen we graag delen.

Deze reizen zijn innerlijke reizen die erg belangrijk zijn voor de juiste balance tussen hoofd en hart. We komen allemaal weleens op een punt in ons leven waar we vragen hebben en soms is het goed je daar meebezig te houden.

Wij verblijven in een prachtige omgeving 1 uur van Seville het biineland in en daar vind je http://www.maravillaverde.com/

Maravilla Verde (Finca San Juan) ligt aan het begin van de beroemde Via Verde de la Sierra, een 36 kilometer lange prachtige fiets en wandelroute die helemaal doorloopt tot aan Olvera. Oorspronkelijk als spoorverbinding aangelegd en u passeert onderweg diverse leuke oude spoortunneltjes.

De aanwezigheid van de twee riviertjes, de Guadalete en de Guadalporc zorgt het gehele jaar door voor weelderig groen , wat op zijn beurt weer grote aantrekkingskracht heeft op het nodige dierenleven, zoals wilde geiten, allerhande prachtige vlinders en libelles en natuurlijk een keur aan vogels.

De trots van de regio is de kolonie van meer dan 200 koppels gieren die in dit gebied nestelen, met name op de Penon de Zaframagon.

Op het uitgestrekte gebied (100 ha) van de hacienda, of cortijo zoals de Spanjaarden het ook wel noemen, zijn volop prachtige en romantische plekjes te vinden om te genieten van de overweldigende rust en de ongerepte natuur, zoals bijvoorbeeld aan de stromende rivier.

De vallei is nog vrij van elektrosmog en mobiel bellen is niet mogelijk.

Finca San Juan is oorspronkelijk opgezet als school voor toreadors en heeft zelfs nog een kleine oefenarena. Gelukkig is zelfs in Spanje steeds minder animo te vinden voor deze nogal wrede traditie.

De kunstzinnige reizen zijn onder leiding van www.artretreatspain.com